Följande villkor gäller vid köp på vår web-butik


Priser

Samtliga priser är i svenska kronor och inkluderar 12 % moms, som för närvarande är aktuell moms för livsmedel. Gällande pris för våra varor är de priser som är angivna i vår web-butik vid tidpunkten då du gör din beställning.


Orderbekräftelse

När du gör en beställning hos oss får du ange en e-postadress och vi skickar en orderbekräftelse till denna när du bekräftat ditt köp.


Betalningsvillkor

Betalning sker med kreditkort.


Leveransvillkor

Vid beställning sker leverans normalt inom fem (5) arbetsdagar efter beställning om inget annat anges. Beställda varor kan endast skickas inom Sverige.

För alla ordrar tillkommer en fraktkostnad som är beroende av den totala vikten för de varor som beställts. Samtliga beställningar skickas med Posten och styrs av deras leveransgarantier gällande utdelning. Beroende av vikt och storlek, skickas beställda varor direkt till (vid köptillfället) angiven leveransadress eller till närmaste utlämningsställe.


Ej uthämtade paket

Varor som skickats till utlämningsställe (se ”Leveransvillkor” ovan) och ej hämtats ut inom 14 dagar, returneras.


Lager

Alla varor som finns i vår web-butik finns i lager men vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor som vi ej hunnit uppdatera i vår web-butik. I händelse av att du beställt en vara som är slutsåld (och ej finns i lager), meddelas du detta med e-post och du får då också information om när varan/varorna åter förväntas finnas i lager. Du kan då välja att antingen invänta varan/varorna före leverans, eller att det som finns levereras omgående.


Bedrägeri, urkundsförfalskning och åldersgräns

Samtliga fall av bedrägeri, försök till bedrägeri, falska beställningar, missbruk av urkund samt urkundsförfalskning polisanmäls omedelbart. Vi tillhandahåller angivna uppgifter till polis och åklagare i händelse av att dessa uppgifter efterfrågas.


Retur och reklamation

Vi tillämpar Distansavtalslagen som reglerar konsumentskyddet vid distans- och hemförsäljning. Vid retur och reklamation ska du först kontakta oss på reklamation(at)schweizermandel.com. Återbetalning sker först efter det att vi emottagit returnerad vara.

Om en vara är skadad, på något annat sätt defekt eller om du erhållit fel vara, ber vi dig att kontakta oss på reklamation(at)schweizermandel.com för att vi ska kunna rätta till felet.

Vid alla reklamationer ber vi dig kontakta oss snarast, dock senast 14 dagar efter det att du erhållit beställda varor. Vänligen uppge ett telefonnummer som vi kan nå dig på under dagtid, aktuellt ordernummer och vilka varor det gäller. Beskriv så utförligt som möjligt problemet så att vi lättare och snabbare kan hjälpa dig. Den/de felaktiga varan/varorna skall returneras i originalförpackning. Vi kommer efter mottagen felanmälan skicka förfrankerad returetikett samt blankett för skade- eller felanmälan.


Ångerrätt

Då livsmedel inte omfattas av ångerrätt, tillämpas inte denna vid försäljning genom denna web-butik.


Kontaktadress och organisationsnummer för Schweizermandel i Ambjörnarp AB

Schweizermandel i Ambjörnarp AB
Cedarhillsvägen 1
514 93 Ambjörnarp

John Brotschi: 0706-72 94 83
Sandra Brotschi: 0708-23 42 29

Organisationsnummer: 556949-0526


Lagrade uppgifter

Endast Schweizermandel i Ambjörnarp AB har tillgång till de uppgifter som du lämnar vid beställning och lämnar inte ut några av dessa utan ditt tillstånd med undantag för rättsliga ärenden.